Συντήρηση
Όπως όλα τα μηχανικά μέρη στο αυτοκίνητο ή την μοτοσικλέτα έτσι και τα
ελαστικά χρειάζονται τακτικούς ελέγχους και συντήρηση ( ...την λιγότερη απ' όλα)
ώστε πάντα να βρίσκονται σε ετοιμότητα, παρέχοντάς μας ασφαλή χιλιόμετρα.
Αρχικά όσον αφορά τα ελαστικά των αυτοκινήτων θα πρέπει και εφόσον
τοποθετηθούν τα νέα, να γίνει ζυγοστάθμιση στους τροχούς και εάν κριθεί απαραίτητο
ευθυγράμμιση στο όχημα. Έτσι θα πετύχουμε ομοιόμορφη φθορά πέλματος
για τα επόμενα 25.000 χλμ. όπου και προσδιορίζεται το επόμενο service ελαστικών.
Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης του αέρα ( περίπου μια φορά το μήνα ), με τα
ελαστικά κρύα και πάντα βάση του κατασκευαστή του οχήματος, θα μας
απαλλάξει από ανομοιόμορφες φθορές και θα βοηθήσει τα ελαστικά να αντεπεξέλθουν στα διάφορα μικροκτυπήματα που μοιραία θα συμβούν.
Κατά την οδήγηση καλό θα είναι να αποφεύγετε όσο το δυνατόν η επαφή ( τρίψιμο)
με τα πεζοδρόμια. Αξίζει να σας πούμε, ότι είναι ο πιο συνήθης λόγος πρόωρης
αντικατάστασής τους.
Τέλος καλό θα είναι να αποφεύγονται οι κάθε είδους αλοιφές και σπρέϋ αμφιβόλου
χημικής σύνθεσης.
Για τα ελαστικά των μοτοσικλετών τώρα η συντήρηση περιλαμβάνει την απαραίτητη
ζυγοστάθμιση αλλά και τον τακτικό έλεγχο του αέρα ανά δεκαπενθήμερο.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση τα άσκοπα, απότομα
φρεναρίσματα και σπιναρίσματα μειώνουν υπερβολικά την διάρκεια ζωής των
ελαστικών.
|