Η αντικατάσταση των ελαστικών έχει εποχή ;

“Το αυτοκίνητό μου φορά ελαστικά διαστάσεων 185/60 – 14 και σκέπτομαι να τα αντικαταστήσω.
Πότε είναι η κατάλληλη εποχή;”

Πρόκειται για ένα ερώτημα το οποίο έκανε επισκέπτης της ιστοσελίδας μας, ερώτημα που σίγουρα απασχολεί το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών που σκέπτονται να αντικαταστήσουν τα ελαστικά του οχήματός τους.
Με αφορμή την απάντηση που στείλαμε στον φίλο επισκέπτη, μας δίδετε η ευκαιρία να γράψουμε δυο λόγια για το θέμα αυτό που ελπίζουμε θα φανούν χρήσιμα.
Ας δούμε πρώτα μερικές από τις απαιτήσεις, που καλούμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας να ανταποκριθούν, σε στεγνό η βρεγμένο οδόστρωμα, και με ευλάβεια θα έλεγα.

Άνεση

  • Αθόρυβη κύλιση ( ακόμη και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200 χμ/ώρα )
  • Αποτελεσματική απορρόφηση κραδασμών

Ασφάλεια – Επιδόσεις

  • Μέγιστη ελκτικότητα  ( εκκινήσεις, ανηφορικές διαδρομές κλπ )
  • Άμεση απόκριση στις εντολές του τιμονιού ( σταθερότητα στην ευθεία, απόλυτο έλεγχο σε απότομους ελιγμούς, στροφές  κλπ )
  • Όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης ( φρενάρισμα )

Απόδοση

  • Όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση
  • Οικονομία στα καύσιμα

Αν σκεφθούμε λοιπόν ότι τις παραπάνω απαιτήσεις ( …που δεν είναι οι μοναδικές ) έχουμε από 185, 195, 205, 215 κλπ. χιλιοστά πέλματος επαφής μας με το οδόστρωμα, θεωρούμε αυτονόητο ότι τα ελαστικά για να ανταποκριθούν θα πρέπει να βρίσκονται πάντα σε άριστη κατάσταση.

Πρέπει να μπορούν να μας παρέχουν την μέγιστη ασφάλεια την στιγμή που θα χρειαστεί να πραγματοποιήσουμε έναν απότομο χειρισμό ώστε να αποφύγουμε κάποιο εμπόδιο (…πεζό, ποδηλάτη κλπ.) η να στρίψουμε επιπλέον στην τυφλή στροφή που δεν υπολογίσαμε σωστά.
Επίσης να μας εμπνέουν εμπιστοσύνη όταν ταξιδεύουμε με υψηλές ταχύτητες και να ανταποκριθούν άμεσα καθώς επιχειρούμε γρήγορα να αλλάξουμε λωρίδα η σε μια αναγκαία απότομη επιβράδυνση ( φρενάρισμα ).

Καθότι λοιπόν κάποιες από τις παραπάνω περιπτώσεις εάν συμβούν με φθαρμένα ελαστικά μπορεί να φέρουν δυσάρεστα αποτελέσματα πρέπει ο οδηγός κατά την κρίση του να προνοεί ώστε να τα αντικαθιστά προληπτικά και ασχέτως εποχής.

Για τις συνθήκες της χώρας μας και για την πλειονότητα των ιδιωτικής χρήσεως επιβατικών αυτοκινήτων η διάρκεια ζωής των ελαστικών βρίσκετε στα 3,5 με 4 χρόνια από την ημέρα τοποθέτησης ( και όχι από την ημέρα παραγωγής ) η για χρήση περίπου 40,000 χιλιομέτρων, και δεν επηρεάζεται από καιρικές συνθήκες η εποχές.
Φυσικά υπάρχουν και περιπτώσεις που τα μεγέθη αυτά μπορεί να αλλάξουν ( να μεγαλώσουν η να μικρύνουν ) ανάλογα τις συνθήκες χρήσης, συντήρησης κλπ, αλλά γι΄ αυτό αρμόδιοι είναι να κρίνουν και να σας συμβουλέψουν οι έμπειροι τεχνικοί στα καταστήματα ελαστικών.

Τέλος έχει παρατηρηθεί ότι το συχνότερο λάθος που κάνουν οι οδηγοί με ήδη φθαρμένα, προς αντικατάσταση ελαστικά, ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο, είναι το να προγραμματίζουν την αλλαγή για μετά τους καλοκαιρινούς μήνες, κι αυτό διότι γενικά επικρατεί η άποψη πως θα φθαρούν γρηγορότερα με τις υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες, κάτι το οποίο όμως δεν ισχύει.

This entry was posted in Τεχνικά - Συμβουλές and tagged , . Bookmark the permalink.