Τοποθετώντας σωστά τον τροχό ανάγκης “ρεζέρβα”

Η τοποθέτηση του τροχού ανάγκης είναι μια διαδικασία που σίγουρα κάποια στιγμή θα χρειαστεί να ακολουθήσει ο κάθε οδηγός.

Ευτυχώς για όλους και όλες μας οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει τον τρόπο και τα καταλληλότερα εργαλεία, για το κάθε αυτοκίνητο χωριστά, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η εργασία με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ευκολία.
Αρκεί μόνο να ακολουθήσουμε με την σειρά ορισμένα βασικά βήματα ώστε να αποφύγουμε ταλαιπωρία η ατυχείς καταλήξεις.

Εν αρχή καλό θα είναι να γνωρίζουμε, πριν φθάσει η στιγμή να χρειαστούμε την ρεζέρβα, το που βρίσκονται στο αυτοκίνητό μας τα εργαλεία και φυσικά ο τροχός ανάγκης ( …εάν αυτός υπάρχει, τώρα τελευταία για εξοικονόμηση χώρου και βάρους αρκετοί κατασκευαστές δεν εφοδιάζουν κάποια από τα μοντέλα τους με ρεζέρβες ).

Η πληροφορία μας δίδετε, και πολύ αναλυτικά μάλιστα, στο βιβλίο του αυτοκινήτου μαζί με πολλές ακόμη χρήσιμες συμβουλές για την συγκεκριμένη εργασία σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες του αυτοκινήτου μας.

Έτσι, από την στιγμή που θα καταλάβουμε ότι κάτι δεν πάει καλά με κάποιο από τα ελαστικά μας πρέπει να κάνουμε τα εξής:

  • Τοποθετούμε το αυτοκίνητό μας σε σημείο που να μην εμποδίζουμε την κυκλοφορία αλλά και έτσι ώστε να έχουμε τον απαραίτητο χώρο για την αντικατάσταση.
  • Τοποθετούμε το προειδοποιητικό τρίγωνο κάμποσα μέτρα πίσω από το όχημά μας ώστε να ενημερώνουμε τους οδηγούς για το συμβάν, ενεργοποιούμε τα φώτα συναγερμού “αλάρμ” και φυσικά ακινητοποιούμε σωστά το αυτοκίνητο βάζοντας στο κιβώτιο ταχυτήτων “πρώτη” ενώ δένουμε επιμελώς και το χειρόφρενο.
    Επίσης καλό είναι να τοποθετήσουμε στον αντίθετο απέναντι τροχό, από τον προβληματικό, μια πέτρα η ένα κομμάτι ξύλο σαν τάκο για επιπλέον ασφάλεια εάν ο δρόμος έχει αρκετή κλίση.
  • Τώρα θα χρησιμοποιήσουμε κάποια προϊόντα που πρέπει απαραίτητα να βρίσκονται στο αυτοκίνητό μας για ώρα ανάγκης όπως, ένα ζευγάρι γάντια εργασίας ένα αδιάβροχο, σε περίπτωση βροχής, και ένα φωσφορίζον γιλέκο ασφαλείας εάν είναι νύχτα.

  • Αφαιρούμε το κάλυμμα του τροχού “τάσι” και με το κατάλληλο εργαλείο “μπουλονόκλειδο”  με αριστερόστροφη φορά ξεσφίγγουμε απαλά, “λασκάρουμε”, τα μπουλόνια.
  • Κατόπιν τοποθετούμε τον γρύλο στη σωστή θέση και με δεξιόστροφη φορά στην μανιβέλα σηκώνουμε το αυτοκίνητο ώστε να ελευθερωθεί ο τροχός.

  • Τώρα ξεβιδώνουμε εντελώς τα μπουλόνια και αφαιρούμε τον τροχό με το σκασμένο ελαστικό τοποθετώντας τον κάτω από το αυτοκίνητο και πλάι στον γρύλο για περισσότερη ασφάλεια.
  • Στην συνέχεια τοποθετούμε την ρεζέρβα σφίγγοντας τα μπουλόνια με δεξιόστροφη φορά και με το κωνικό μέρος τους προς την ζάντα.
    Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι, εάν οι ζάντες είναι ελαφρού κράματος ( αλουμινίου ) πιθανότατα για την τοποθέτηση της ρεζέρβας να χρησιμοποιούνται διαφορετικά μπουλόνια ( με κοντύτερο σπείρωμα ) τα οποία πρέπει να υπάρχουν στην εργαλειοθήκη.
    Το τελικό σφίξιμο των μπουλονιών γίνετε εφόσον κατεβάσουμε το αυτοκίνητο από τον γρύλο.

Εδώ φυσικά θα πρέπει να έχουμε προνοήσει ώστε ο τροχός ανάγκης να έχει την κατάλληλη πίεση αέρα.
Συνήθως οι ρεζέρβες όπως του αυτοκινήτου της φωτογραφίας μας, που φορούν στενότερο ελαστικό σε σχέση με τα υπόλοιπα, χρειάζονται 60 psi αέρα.

Πάντως, ποτέ δεν πρόκειται να πάει χαμένη μια μικρή τρόμπα χειρός η ηλεκτρική των 12v, που μπορούμε να προμηθευτούμε στα καταστήματα των αξεσουάρ.

Τέλος να αναφέρουμε για ακόμη μια φορά το πόσο σημαντικό είναι για την ασφάλειά μας ο τακτικός έλεγχος της πίεσης του αέρα και των 5 ελαστικών, όπου πρέπει να γίνετε το αργότερο μια φορά τον μήνα και για την ρεζέρβα κάθε εξάμηνο.

Αθηνά Π.

This entry was posted in Τεχνικά - Συμβουλές and tagged , , . Bookmark the permalink.