Νέες ετικέτες στα ελαστικά αυτοκινήτου από τον Ιούλιο του 2012

Την βελτίωση της ενημέρωσης του καταναλωτή ως προς τα θέματα ασφάλειας – φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, και περιβαλλοντικά όπως αντίσταση κύλισης και θόρυβο, αποσκοπεί η νέα ετικέτα όπου θα εμφανιστεί σε όλα τα ελαστικά κατασκευής από 1 Ιουλίου 2012 που θα πωλούνται στην Ευρώπη.

Ο Ευρωπαϊκός κανονισμός αφορά όλα τα ελαστικά που προορίζονται για ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά ενώ δεν έχει εφαρμογή στα αναγομωμένα, τα ελαστικά με καρφιά ούτε στα επαγγελματικά off road, αγωνιστικά η συλλεκτικά.

Παρακάτω η ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΙΣΕΛΕΝ ΑΕ μας βοηθάει να  αποκρυπτογραφήσουμε αυτές τις νέες ετικέτες.

Το αριστερό τμήμα της ετικέτας υποδεικνύει τον ρόλο του ελαστικού στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα CO2.
Τα ελαστικά, κυρίως λόγω της ανίστασής τους στην κύλιση, επηρεάζουν κατά 20% περίπου την κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων. Μια μείωση της αντίστασης στην κύλιση μπορεί, επομένως, να συμβάλει αισθητά στην ενεργειακή αποτελεσματικότητα της οδικής μεταφοράς και εξ αυτού, στη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα ( CO2 ).
Αυτή η τιμή, που αντιπροσωπεύει την αντίσταση στην κύλιση και μετράται πάνω σε ένα μηχάνημα προσομοίωσης, καθορίζει τον “βαθμό” του ελαστικού.

Ποια όμως είναι η διαφορά μεταξύ ενός ελαστικού Α και ενός ελαστικού G ;
Σ΄ένα επιβατικό όχημα, η επίπτωση στην κατανάλωση καυσίμου μεταξύ του ελαστικού Α και ελαστικού G είναι πολύ σημαντική, της τάξεως του 0.5l./100.

  • Δηλαδή, περίπου 80 λίτρα καυσίμου κάθε χρόνο (με 15,000 χλμ/έτος )
  • Περισσότερα από 100 ευρώ/έτος για βενζινοκίνητο όχημα και για τιμή καυσίμου που κυμαίνεται στα 1,30 ευρώ το λίτρο.

Εάν η οικονομική επίπτωση για τον καταναλωτή είναι πολύ σημαντική, η περιβαλλοντική επίπτωση δεν είναι μικρότερη, εφ’  όσον αυτή η διαφορά κατανάλωσης αντιστοιχεί σε έκλυση 12 g του διοξειδίου του άνθρακα ( CO2 ) ανά χιλιόμετρο.

Το δεξιό τμήμα της ετικέτας αναφέρεται στην επίδοση του ελαστικού σε περίπτωση φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα. Οι μετρήσεις έχουν γίνει πάνω σε όχημα, σύμφωνα με τις συνθήκες που ορίζονται από τον Ευρωπαϊκό κανονισμό  (ταχύτητα, χαρακτηριστικά οδοστρωμάτων, ύψος νερού, θερμοκρασία κλπ. ) ενώ ο βαθμός αποδίδεται συγκρίνοντας την επίδοση του ελαστικού το οποίο υποβάλλεται σε δοκιμή, με ένα ελαστικό αναφοράς.

Η διαφορά μεταξύ ενός ελαστικού Α και ενός ελαστικού F ( για τον τομέα της ασφάλειας η κατηγορία G δεν θα χρησιμοποιηθεί ) βρίσκετε στην απόκλιση ως προς την απόσταση φρεναρίσματος που υπερβαίνει τα 10 μέτρα, δηλαδή το ισοδύναμο του διπλάσιου του μήκους ενός αυτοκινήτου.

Ο θόρυβος που οφείλεται στην κυκλοφορία είναι μια συμαντική ενόχληση.
Το κάτω τμήμα της ετικέτας αφορά στο ηχητικό επίπεδο του ελαστικού, δηλαδή στον θόρυβο που εκπέμπεται προς το εξωτερικό του οχήματος, ( και όχι στον θόρυβο που γίνεται αισθητός από τον οδηγό μέσα στο όχημά του ). Ο αριθμός εκφράζει το ηχητικό επίπεδο σε ντεσιμπέλ.

Ο Ευρωπαϊκός κανονισμός προβλέπει διατάξεις οι οποίες αποβλέπουν στην πρόοδο της αγοράς ως προς τις τρεις αυτές επιδόσεις. Έτσι,  από την 1/11/2012 , δεν θα είναι πλέον δυνατόν για τους κατασκευαστές να πιστοποιούν νέα ελαστικά που θα ήταν κατηγορίας G ως προς την αντίσταση στην κύλιση και F ως προς το φρενάρισμα σε βρεγμένα εδάφη, η διάθεσή στου στο εμπόριο θα απαγορεύεται οριστικά από την 1/11/2014 ενώ παρόμοιοι όροι θα εφαρμοστούν και για τα επίπεδα θορύβου.

Ακολουθεί ένα εξαιρετικό βίντεο σχετικά με τα παραπάνω προσφορά της Continental

This entry was posted in Νέα - Ενημέρωση and tagged , , . Bookmark the permalink.